Agar sinfda turli darajadagi oʻquvchilar boʻlsa, oʻqituvchi quyidagi usullar orqali sinfni samarali boshqarishi mumkin:
1. Differensial yondashuv: Darsda materiallarni o‘zlashtirish darajasiga qarab mos ravishda guruhlarga bo‘lingan topshiriqlar bering. Masalan, o‘quvchilarni kuchli va yordamga muhtoj guruhlarga ajratib, ularning bilimiga mos topshiriqlar tayyorlang.
2. O‘zaro o‘rgatish: Kuchli oʻquvchilarga yordamga muhtoj o‘quvchilarga murabbiylik qilishni tavsiya qiling. Bu, nafaqat yordamga muhtoj oʻquvchilarni qo‘llab-quvvatlaydi, balki kuchli oʻquvchilarning bilimlarini ham mustahkamlaydi.
3. Motivatsiyani oshirish: Har bir o‘quvchining muvaffaqiyatini ta’kidlab, ular uchun motivatsiya yarating. Harakatni qadrlash va kichik yutuqlarni rag'batlantirish sinfdagi ishtiyoqni oshiradi.
4. O‘quv jarayonini qiziqarli qilish: Interaktiv o‘yinlar, guruh bo‘lib yechiladigan vazifalar va amaliy mashg‘ulotlar orqali o‘quv jarayonini qiziqarli va tushunarli qiling. Bu barcha o‘quvchilarni darsga jalb qilishda yordam beradi.
5. Qo‘shimcha yordam: O‘zlashtirishi past o‘quvchilarga darsdan so‘ng yoki tanaffus vaqtida qo‘shimcha yordam ko‘rsating, kerak bo‘lsa, ularga maxsus qo‘llanmalar yoki resurslar bilan ta’minlang.
Bu usullar orqali sinfdagi barcha oʻquvchilarning ehtiyojlarini qondirib, o‘quv jarayonini samarali va balansli qilishingiz mumkin.
@mahoratlipedagog