Maktab ta'limi doimiy ravishda rivojlanmoqda va muvaffaqiyat kaliti — bu ta'lim yondashuvlaridagi moslashuvchanlikdir.
O‘qituvchilar o'quvchilarning ehtiyojlarini tezda baholash va o'quv jarayonini o'z vaqtida moslashtirishni bilishlari kerak. Shunda har bir o'quvchi sifatli va samarali ta'lim olishi mumkin.
Asosiy jihatlar:
➖ O‘quvchilarning ehtiyojlarini tuzilmali yondashuv (CARR) orqali baholash;
➖ Darslarni moslashtiruvchi rejalashtirishni qo‘llash, bunda har bir mavzu uchun variantlar mavjud;
➖ O‘quvchilarga individual yordamdan tortib, guruh topshiriqlarigacha materialni moslash orqali yordam berish;
➖ Barcha o‘quvchilarni faol strategiyalar yordamida o‘quv jarayoniga jalb qilish (savol-javob, amaliyot).
Sinfdagi misol:
Dars tugashiga 5 daqiqa qolganda, o‘qituvchi o‘quvchilarga savollar va muhokama strategiyalari yordamida topshiriqlarni yakunlashda yordam berishi mumkin.
Bu o‘quvchilarga materialni yaxshiroq tushunishga va qiyin jihatlarni birgalikda muhokama qilishga imkon beradi.
Maqsad:
Har bir o‘quvchi ta’lim jarayoniga moslashuvchan yondashuvlar orqali faol jalb qilinganligiga ishonch hosil qilish.
@trm_metodika